Marcel Vlot

We zijn vandaag op bezoek bij Marcel Vlot, directeur/eigenaar van Multiplaat Werkendam. Bij binnenkomst zien we meteen een oude bekende, in de persoon van Jaap van den Dool. Jaap is jarenlang hoofdsponsor geweest van Zondag 1.

Vanaf 19-jarige leeftijd is Marcel werkzaam in de houtindustrie. Eerst in loondienst bij Van den Dool Triplex en 6 jaar geleden in samenwerking met Jaap van den Dool is Multiplaat Werkendam gestart. Er werd gestart met 6 mensen en inmiddels is het bedrijf gegroeid naar een personeelsbestand van 22 mensen.

Het motto van Multiplaat Werkendam is “De maat in de plaat”. Zij stellen de nieuwe norm in bewerkingen en leveringen van alle soorten plaatwerk.  Voor uitgebreide informatie kunt u terecht op de website www.multiplaatwerkendam.nl.

Marcel is al vanaf zijn 7e jaar lid van de voetbalvereniging Sliedrecht, hij heeft zelfs nog aan de Parallelweg getraind. Omdat in die tijd de pupillen- en juniorenelftaltelling iets anders ging dan nu, begon hij in B7 (later E7), daarna A2 (later D2), D1, C2, C1, B1 waarna hij al op 15-jarige leeftijd debuteerde in het 1e elftal van de Zondag.

Hij weet ook nog precies wie de tegenstander was, namelijk Texar DHB. Er werd met 1-0 verloren, doelpuntenmaker was Martin Kroeze, die later nog jaren bij Sliedrecht in de spits speelde. Zijn trainer in die tijd was Han van de Zeeuw.

Het was ook in die tijd dat Marcel met het 1e elftal tegen het grote Ajax speelde in de Meer. Ook werd hij in die tijd geselecteerd voor Jong Oranje onder de 16, waar hij heeft samen-gespeeld met Marco van Basten en John Bosman.

Na 2 seizoenen vaste waarde als linksback in de 1e Zondagelftal werd hij naar DS 79 gehaald (het huidige FC Dordrecht) destijds een Eredivisieclub met spelers als Gerrie Mühren, Piet Wijnberg en John Linford.

Na 1 seizoen moest hij het daar echter voor gezien houden, door een hardnekkige enkelblessure. Bij Sliedrecht werd hij weer in de armen gesloten door trainers al Cobus Oosting en Wim Advocaat.

Met name deze laatste heeft Marcel in die tijd weer fit gemaakt en dokter Heijboer heeft middels 2 operaties de enkelblessure uiteindelijk verholpen.

Tot zijn 31e jaar heeft Marcel in het 1e Zondagelftal gespeeld. Daarna is hij 1 jaar trainer van Zondag 2 geweest. Met het trainersdiploma TC 3 op zak, heeft hij tot en met seizoen 2000/2001 het 1e Zondagelftal getraind.

Hierna werd hij 2e trainer bij Barendrecht, waar hij zijn TC 2 diploma behaalde. Na Barendrecht is Marcel nog 2 seizoenen hoofdtrainer geweest bij het 1e Zaterdagelftal van voetbalvereniging Hardinxveld.

Wegens de opstart van zijn bedrijf, moest hij zijn trainersloopbaan even onderbreken. Maar al snel ging hij weer aan de slag met een team van spelers onder de 23 jaar, wat hij 2 seizoenen met heel veel plezier en genoegdoening heeft gedaan, vanuit die lichting spelen er nog steeds spelers in het huidige 1e elftal en daar is hij best trots op.

Het laatste wapenfeit van Marcel is tot nu toe de overname van het hoofdtrainerschap voor 3 maanden van Dick Stuy van de Herik.

Momenteel is hij, door drukke werkzaamheden, niet actief als trainer. Hij volgt zoveel mogelijk wedstrijden als hij kan. Als het 1e elftal thuis speelt, vind je hem regelmatig op de welbekende “Trefferszijde”.